შეფასების სქემები


განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებების აღწერილობა



განმავითარებელი
განმსაზღვრელი
მიზნები

სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება;
მოსწავლის წინსვლისა და განვითარების ხელშეწყობა.
მოსწავლის აკადემიური მიღწევის დონის დადგენა საგნობრივი სასწავლო გეგმის შედეგებთან მიმართებაში.
ამოცანები
ცოდნის კონსტრუირებისა და ცოდნათა ურთიერთდაკავშირების პროცესის შეფასება;
წინარე ცოდნის/წარმოდგენების დადგენა;
მოსწავლის მიერ თავისივე ძლიერი და სუსტი მხარეების დადგენის უნარის შეფასება;
მოსწავლის მიერ საკუთარი წინსვლის ხელშესაწყობად გააზრებული ნაბიჯების გადადგმის უნარის შეფასება;
ცოდნის სამივე კატეგორიის ათვისების პროცესის შეფასება;
ცოდნის ერთობლიობათა ფუნქციურად გამოყენების უნარის შეფასება.
ცოდნათა ურთიერთდაკავშირების უნარის შეფასება;
ცოდნის სამივე კატეგორიის გამოყენების უნარის შეფასება;

ცოდნის ერთობლიობათა ფუნქციურად გამოყენების უნარის შეფასება.
წარმატების კრიტერიუმი
განხორციელებული წინსვლა წინარე შედეგებთან/ წინარე დონესთან შედარებით.
მიღწევის დონე საგნობრივი სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან შედარებით
შემფასებელი და შეფასების ფორმები
მასწავლებელი: ზეპირსიტყვიერი ან წერილობითი უკუკავშირი, წამახალისებელი მითითებები, სიმბოლური ნიშნები და ა.შ..
მოსწავლეები: თვითშეფასებით; ურთიერთშეფასებით.
მასწავლებელი: ქულა (შეიძლება ახლდეს კომენტარი ძლიერი და სუსტი მხარეების აღწერით, ხარვეზების გამოსასწორებელი მითითებებით).


                                  
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

  კრიტერიუმები
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად.    
საუბარი არგუმენტირებულია.             
იცავს დისკუსიის წესებს და თანაკლასელის მიმართ კორექტულია. 
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს.       

                    


პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
იყენებს თვალსაჩინოებას
იცავს დროის ლიმიტს







                                               ჯგუფური მუშაობის  შეფასების რუბრიკა                                                

კრიტერიუმი
არადამაკმაყოფილებელი
             
დამაკმაყოფილებელი
         
        კარგი
     
ძალიან კარგი
    
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ვერ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა


თანამშრომლობა

ჯგუფის წევრებს შორის არ შეიმჩნეოდა თანამშრომლობა
ჯგუფიდან ერთი მოსწავლე აქტიურობდა
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურობდა  და ხდებოდა აზრთა გაზიარება

პრეზენტაციის უნარი
ჯგუფს არ ჰქონდა პრეზენტაციის უნარი
ჯგუფი ცდილობდა პრეზენტაციის გაკეთებას
ჯგუფმა შეძლო პრეზენტაციის გაკეთება
ჯგუფმა საუკეთესოდ წარმოადგინა მათ მიერ შესრულებული ნამუშევრისპრეზენტაცია


დროის ორგანიზება
                                        
ჯგუფი ვერ იცავს დროის ლიმიტს
ჯგუფს უჭირთ დროის ლიმიტის დაცვა
ჯგუფი ცდილობს დაიცვას დროის ლიმიტი
ჯგუფი საუკეთესოდ იცავს დროის ლიმიტს

No comments:

Post a Comment